تولید و عرضه آجر نما خشتی

آجر نمای خشتی توسط تولید کنندگان آجر نما ساخته شده و با قیمت مناسب آماده عرضه به مشتریان گرامی می باشد. استفاده از آجر خشتی نمای ساختمان را به شکلی خاص تغییر داده و جلوه گری می کند. این آجر نما به دلیل استحکام، زیبایی و صرفه جویی در مصرف انرژی نسبت به دیگر مصالح، یک نو آوری برای معماری به حساب می آید. این مزیت های آجر نما خشتی نه تنها معماری را زیبا می کند، بلکه آن را به گونه ای شکل می دهد که اثری ماندگار بر محیط داشته باشد. بین گزینه های مختلف انتخاب مصالح، معماران به دلیل خصوصیات مستقل آجر خشتی، به سراغ آن می روند. این محصول به تولید یک معماری هماهنگ با محیط زیست کمک می کند که جذابیت و هارمونی خاص خود را دارد. 

ویژگی های آجر نما خشتی

آجر نما خشتی مدرن که در پیشرفته‌ ترین کارخانه‌ها تولید می شود، معمولا با استانداردهای بین‌المللی مطابقت دارد. صادرات این محصول به کشور های همسایه انجام می شود. این آجر نمای شکیل جلوه ای زیبا به نمای ساختمان شما می دهد. آجر نما خشتی با وزن کم نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری پس از نصب دارد. پس از بند کشی تا سالیان سال مثل قالی کرمان روز به روز بهتر و زیبا تر می شود. ظرافت معماری که از این نماها به دست می آید توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این آجر خشتی با ظاهری طبیعی، محکم و ظریف به خاطر سایز کوچک قالب ها مورد علاقه معماران قرار گرفته است. عدم فرسایش و زدگی از ویژگی های آجر نما خشتی می باشد. این آجر دارای سطوح نامنظم می باشد.

انواع آجر نما خشتی

آجر یکی از قدیمی ترین و پر کاربرد ترین مصالح برای ساختمان سازی می باشد که اخیرا بیشتر جنبه تزئینی آن برای استفاده در نما مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. این محصول در کشورهای زیادی به روش های مختلف و سایز های متنوع تولید می شود. با توجه به مواد اولیه استخراج شده از معدن و جنس خاک آن منطقه، کارخانه های مختلف نسبت به تولید آجر نما اقدام می کنند به همین خاطر در مناطق مختلف تنوع آجر وجود دارد. با مطالعه انواع آجر نمای سنتی و مدرن، فرایند تولیدو قیمت آن می توان به محل کاربرد آجر پی برد. آجر خشت دستی تولید شده از خاک رس یا خاک نسوز را می توان در هر نوع پروژه ساخت یا باز سازی ساختمانی بکار برد و اغلب سبک های معماری را به ما می دهد.

آجر نما سنتی قزاقی

یکی از پر فروش ترين انواع آجر نما، در ساختمان سازی آجر نما سنتی قزاقی می باشد. فرآیند تولید این آجر به صورت کاملا دستی می باشد که پس از خشت زنی و خشک شدن آن در فضای باز در کوره پخت می شود. این آجر نمای سنتی در چند رنگ زرد، ابلق، پوست پیازی یا گلبهی و قرمز اخرایی تولید و روانه بازار ساختمانی می شود. این آجر بیشتر برای باز سازی یا نوسازی بافت های سنتی مربوط به پیمانکاران میراث فرهنگی استفاده می شود. با این وجود هنوز هستند کسانی که به یاد گذشته تمایل به تداعی آن خاطرات در سفره خانه، رستوران یا خانه خود فضایی را به شکل سنتی در می آورند و حس آرامش آن را دوست دارند.

مزایا و معایب آجر قزاقی خشتی

از مزایای آجر قزاقی میتوان به موارد زیدر اشاره کرد. از جمله اینکه آجر قزاقی سنتی خشتی پس از اینکه به صورت دستی قالب زنی می شود با تکه ای چوب واکوب شده و گوشه های آن صاف می شود. این آجر به خاطر رنگ طبیعی که دارد تغییر رنگ نمی دهد. قیمت این آجر نسبت به آجر نسوز ضخیم ارزان تر است. معایب این آجر این است که زمان تولید طولانی تری نسبت به آجر نسوز دارد. این آجر از تنوع رنگی کمتری برخوردار است. جذب رطوبت بالایی دارد و اگر در نمای خارجی استفاده می شود حتما از مواد نانو آب گریز استفاده کنید.  از این رو، گستردگی کاربرد این آجر در کنار قیمت ارزان تر آن نسبت به مصالح هم رده خود، آن را به مهم ترین انتخاب معماران تبدیل کرده است.

آجر نما نسوز خشتی

در حال حاضر تولید کنندگان آجر نسوز با استفاده از تکنولوژی روز و دستگاههای تمام اتوماتیک، استحکام آجر نما را در برابر شرایط محیطی به شکل غیر منتظره ای افزایش داده اند. این آجر نسوز به صورت دستی خشت زنی می شود و در حرارت بالا پخت می شود. آجر نسوز خشتی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خود را از دست نمی دهد، به همین خاطر این آجر نما در عین قدرت و زیبایی از عمری طولانی برخوردار است. آجر نسوز به دلیل مقاومت در مقابل باران های اسیدی، فرسایش، خوردگی، شوک حرارتی و رطوبت در نمای خارجی و داخلی ساختمان قابل استفاده است.

انواع آجر نمای نسوز

مزایا و معایب آجر نسوز خشتی

این آجر علاوه بر نمای داخلی برای نمای خارجی هم مناسب است و مقاومت بالایی در شرایط بد آب و هوایی دارد. تنوع رنگی بالایی داشته و به خاطر طبیعی بودن رنگ آن به مرور زمان تغییر رنگ نداده و به خوبی با محیط اطراف خود را تطبیق می دهد. مناسب معماری سنتی و مدرن می باشد. جذب رطوبت پائینی دارد. از طرفی این آجر نمای نسوز قیمت گران تری نسبت به آجر قزاقی داشته و دارای بازی رنگ می باشد که البته می توان از این قابلیت نیز به عنوان مزیت استفاده کرد. قابلیت هماهنگی این محصول ساخت دست با محیط پیرامون بسیار بالا است.

خرید آجر نما خشتی

آجر نما وزنی سبک تر از آجر های معمولی دارد و به خاطر نصب آسان برای نمای ساختمان گزینه مناسبی می باشد. ظاهر زیبایی شناسانه نمای این آجر در مقابل بازتاب نور، آن را برای امروز و آینده تبدیل به اثری هنری می کند. جهت اطلاع از قیمت و مشاوره خرید این محصول می توانید به دفاتر فروش نمایندگی های کارخانه تولید کننده مراجعه کنید. اما درحال حاضر بیشترین فروش این محصول به صورت مجازی اتفاق می افتد. در شهر های بزرگ چون تهران که خرید ها اغلب به صورت غیر حضوری می باشد مشتری پس از مذاکره با فروشنده بر سر قیمت نمونه محصول را نیز می تواند درخواست کرده و پس از اطمینان سفارش خود را ثبت کرده و بار خود را درب منزل تحویل بگیرد.

آجر نما خشتی

Tags: ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
دریافت مشاوره